Of we dit jaar naar het buitenland gaan of dichter bij huis vakantie vieren, gezond blijven eten kan in deze periode een uitdaging vormen.
Uiteraard is het belangrijk om niet te streng te zijn tijdens je vakantie, je wilt niet over alles na hoeven denken.

Maar hoe blijf jij deze zomer op gewicht? Dit zijn onze tips:

Mindset
Je mindset heeft meer impact op het resultaat dan je zult denken.
Als jij namelijk verwacht dat je toch wel ongezonde keuzes maakt zul je hier ook vaker naar handelen.
Andersom maakt een positieve mindset het gemakkelijker om verstandige keuzes te maken.

Snacks
Ben je lang onderweg naar je vakantiebestemming, dan is het eten dat je onderweg tegenkomt lang niet altijd even gezond.
Denk aan fastfood in wegrestaurants, tankstations of op luchthavens.

Koffie, thee en water of een verse salade zijn bijna overal verkrijgbaar en zijn tevens gezondere keuzes.
Maar denk ook aan magere kwark met stukjes vers fruit bijvoorbeeld.  Je kunt natuurlijk ook zelf eten inpakken.
Neem je koeltas mee en vul die bijvoorbeeld met broodjes, salades en fruit.

Natuurlijk kan je ook kiezen voor een koolhydraat-arm tussendoortje uit onze webshop!

Beweging
De meeste hotels en campings beschikken over een fitnessruimte waar je vrij gebruik van kunt maken.
Maak ook gebruik van de prachtige omgeving op vakantie en ga het verkennen op de fiets of te voet.
Bergen beklimmen, watervallen bezoeken, mountainbiken, allemaal activiteiten die voor extra vetverbranding zorgen.
Ook kanoën, surfen, tafeltennissen, badmintonnen, frisbeeën zijn leuke vakantieactiviteiten die nog gezond zijn ook!

Eetmomenten

Je dagritme is vaak helemaal van slag. Je staat later op, maar gaat vaak ook later naar bed.
Door je vaste eetmomenten aan te houden, kun je voorkomen dat je ongemerkt de hele dag eet, en misschien wel meer dan je wilt.

Keuzes
Wees niet te streng voor jezelf, want dat houdt niemand vol.
Dus voel je niet schuldig, maar zondig ook niet elke dag. Maak afspraken met jezelf.
Je kunt erop letten dat je porties niet te groot zijn en dat je stopt met eten als je vol zit.
Je kunt natuurlijk ook slimmer kiezen. Een waterijsje in plaats van schepijs of een stuk meloen in plaats van een schaaltje chips.

Drink voldoende
Drink voldoende zodat je niet uitdroogt.  De beste dorstlesser en meest verantwoorde, gezonde drank is water.
Frisdranken wekken door de zoetigheid vaak meer dorst op en leveren veel onnodige calorieën.
Als het om alcoholische dranken gaat zijn droge witte wijn of prosecco betere keuzes.

Slapen

Zorg dat je voldoende rust en slaapt.
Rust en slaap hebben namelijk een positief effect op je afslankproces en gezondheid.

Gezond Leven Diëtisten wenst je een fijne vakantie!