Behoud een goede weerstand in de winter

Geschreven door: Tanisha Pahladsingh

behoud weerstand, verkouden vrouw
Elke herfst is het weer zo ver. We krijgen massáál last van snotneuzen, hoestbuien en griepjes. Hebben we ongelijk?! Om nog maar niet te spreken over het oplaaiende coronavirus. We zijn ons daarom meer dan ooit bewust van onze gezondheid en weerstand. Maar hoe kan je zorgen deze herfst en winter een goede weerstand behouden?


Tip 1: Eet gezond
Zorg voor een gezond eetpatroon door voornamelijk onbewerkte voedingsmiddelen te kiezen en met zo min mogelijk toegevoegde suikers. Kies daarom juist voor een voeding rijk aan groenten, fruit, noten, zaden, magere eiwitten, peulvruchten en vette vis.

 Tip 2: Eet gevarieerd
Door meer te varieëren in product keuzes krijg je meer verschillende soorten vitamines, mineralen, vezels en anti-oxidanten binnen.

Tip 3: Vergeet je mentale gezondheid niet
Stress kan onze weerstand verlagen. Zorg daarom voor een goede nachtrust, ontspan regelmatig en zoek naar manieren om je stresslevel te verlagen.

Tip 4: Kom in beweging
Wandel of fiets dagelijks minimaal 60 minuten en doe minimaal 2 keer per week spierversterkende oefeningen. Dit is goed voor je bloedsomloop, je hart, longen en spieren. Daarnaast helpt sporten om stress te verlagen.

Tip 5: Beperk je alcoholgebruik
Alcohol is belastend voor je lichaam. Het advies is om geen alcohol te drinken, of in ieder geval niet meer dan 1 glas per dag. Dit advies is hetzelfde voor mannen en vrouwen.

Tip 6: Slik aanvullende vitamines
Om je weerstand op peil te houden kun je ervoor kiezen om aanvullende vitamines te slikken. Kies voor Vitamine D3 en een multi-vitamine als je niet gezond en gevarieerd eet.   


Heb je het idee dat je wat extra ondersteuning nodig hebt om je weerstand op peil te houden?  Neem dan eens een kijkje in de webshop. We verkopen ook diverse  supplementen die je weerstand of gezondheid ondersteunen.

Heb je meer behoefte aan persoonlijke begeleiding? Neem dan even contact met ons op, dan plannen we een consult met je in.  

Ook interessant om te lezen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.