Het is weer zomer! We gaan allemaal naar buiten en steken de bbq aan. Hoe kan je er voor zorgen dat je een gezonde maaltijd eet?

Hierbij volgen wat tips:

Zorg dat je overdag voldoende eet. Als je helemaal uitgehongerd bent, is het moeilijker om verstandige keuzes te maken en je niet te overeten. Zorg dus dat je overdag voldoende voedingsstoffen hebt binnen gekregen.

Snoep de rest van de dag niet. Waarschijnlijk krijg je met de BBQ meer calorieën binnen dan met een ‘normale’ avondmaaltijd. Spaar overdag dus wat calorieën zodat je ’s avonds iets meer ruimte hebt in je calorieën budget.

Let op sauzen. Vraag jezelf af; voegt een saus echt iets toe aan de maaltijd? Misschien eet je het meer uit gewoonte. Kies voor het volgende:

Doe je een koolhydraatbeperkt dieet: neem een klein beetje witte saus zoals mayonaise, aioli of knoflooksaus.

Let je op calorieën: neem een klein beetje rode saus zoals curry of bbq saus.

Of kies 1 van onze Callowfit Sauzen.

Kies voor mager vlees zoals saté van kip, tonijn, witvis of varkenshaasjes. Vermijd speklappen, hamburgers en worstjes.

Voeg groenten toe. Ons advies is een half bord groenten! Ook bij een bbq! Dus maak een lekkere frisse salade en grill wat groenten op de bbq. Paprika, courgette, aubergine en champignons (op een stokje) zijn heerlijk!

Eet geen stokbrood. Het vult niet en het voedt niet.

Drink voldoende water tussendoor. Lekker met een beetje munt en citroen.

Geniet van de avond. Concentreer je niet te veel op het eten, maar concentreer je op het gezelschap, de leuke gesprekken, het ontspannen gevoel en het heerlijke weer.

 

We hopen dat je met deze tips kan genieten van een heerlijke, zomerse avond!