De eetwissel

Geschreven door: Berdien van Wezel

favoriete producten gezond leven dietisten 1

Sinds een paar maanden stimuleert het Voedingscentrum de Eetwissel. Door kleine veranderingen aan te brengen in je huidige eetpatroon maak je kleine stapjes naar een gezondere leefstijl. Gezond Leven Diëtisten staan helemaal achter deze aanpak!

Het creëren van een nieuwe gewoonte is lastig en heeft tijd nodig. Door elke keer een kleine verandering toe te passen is het makkelijker om deze nieuwe gewoonte vast te houden. Op een gegeven moment hoef je er niet meer over na te denken.

Welke eetwissel kan jij maken?
Kies voor gezondere producten die minder bewerkt zijn. Vaak zijn deze producten ook beter voor het milieu.

Wij hebben alvast wat wissels gemaakt om meer te bewegen en meer plantaardig te eten.

Minder suiker
Vervang frisdrank en vruchtensap voor water en thee
Vervang ontbijtkoek en sultana voor fruit en rauwkost

favoriete producten gezond leven dietisten 1

Meer vezels
Vervang wit brood voor volkoren brood
Vervang witte rijst en pasta voor zilvervliesrijst, volkoren pasta of quinoa

favoriete producten gezond leven dietisten 3

 

Meer groenten
Eet niet alleen brood als lunch, maar eet er rauwkost bij of eet een salade

favoriete producten gezond leven dietisten 4

Minder slechte vetten
Vervang chorizo en salami voor kipfilet en rookvlees
Vervang kaas voor hüttenkäse

favoriete producten gezond leven dietisten 2

Wissel van dier naar plantaardig

Vervang vleeswaren en kaas als broodbeleg voor een lekkere groentespread, hummus, vegetarische worst of 100% pindakaas!

Vervang een hamburger voor een bonenburger, rundergehakt voor vegetarisch gehakt en al het overige vlees voor peulvruchten, tofu of andere vleesvervangers.

Kom in beweging
Ga in plaats van met de auto lekker met de fiets. Als het mogelijk is, kun je beter de gewone fiets nemen in plaats van de elektrische fiets. Heerlijk frisse lucht en wist je dat een rondje fietsen hetzelfde effect heeft op je als een kopje koffie? Ga in plaats van met de lift, met de trap. Gelijk goed die beenspieren trainen! Én probeer eens wat vaker te gaan wandelen. Een halfuur matig intensieve beweging geeft al een goede boost aan de gezondheid en vetverbranding. 

Welke eetwissels heb jij al gemaakt?
Welke wil je nog gaan doen?
Laat het ons weten in de comments.

Gezond Leven Diëtisten is een diëtist in Den Haag, maar ook een online diëtist. Onze diëtisten genieten ervan om iedereen te helpen de beste versie van zichzelf te worden door gezond te eten en bewust te leven. Of je nou fitter wilt worden, gezond wilt afvallen of hulp wil bij een bepaald ziektebeeld; wij hebben de kennis en expertise in huis. Ga jij de uitdaging aan en geef je ons de kans om jou te helpen? Meld je dan snel aan.

Bekijk ook onze instagram en facebook pagina om op de hoogte te blijven van al onze recepten, tips en nieuwste producten.

Ook interessant om te lezen

favoriete producten gezond leven dietisten 1

De eetwissel

Sinds een paar maanden stimuleert het Voedingscentrum de Eetwissel. Door kleine veranderingen aan te brengen in je huidige eetpatroon maak je kleine stapjes naar een

Lees verder »

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.