Wat is Intermittent Fasting?

Geschreven door: Tanisha Pahladsingh

omslag blog 29 6 21
Intermittent fasting is geen speciaal dieet.
Het is een andere manier van het indelen van je eetpatroon.
Met intermittent fasting eet je binnen bepaalde tijden en daarbuiten vast je. 

Meestal eet je om 8 uur ontbijt, om 12 uur lunch en rond 18 uur diner. Tussendoor wordt er nog wat gesnackt, en ook later op de avond wordt er nog iets gegeten (vaak niet zo gezond).  

Maar bij intermittent fasting ziet je eetpatroon ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
– 12.00 uur Ontbijten
– 16.00 uur Lunch
– 19.00 uur Diner

Je eet van 8 uur avonds tot 12 uur de volgende dag helemaal niet.
Wel is water, thee en zwarte koffie toegestaan.
Wat zijn de voordelen?
Je lichaam maakt veel minder insuline aan waardoor je geen suikerdips krijgt!
Dit betekent minder honger, meer energie en meer motivatie om een gezonder leefpatroon te ontwikkelen en behouden. 
Maar intermittent fasting heeft nog andere voordelen.
Uit onderzoek blijkt dat het waarschijnlijk kan helpen bij: 
Hartklachten
Chemotherapie
Een gezonde microbioom(darmflora)

Let op!
Ben je onder behandeling voor hartklachten of chemotherapie?
Neem dan eerst telefonisch contact met ons op. 
foto 2 blog intermittent fasting
Enthousiast?

Ga ermee aan de slag!  Ga pas ontbijten wanneer jouw lichaam aangeeft dat het honger heeft. Probeer het de volgende dag nog eens en stel je ontbijt nog een kwartiertje langer uit.

Probeer je eerste maaltijd op deze manier langzaam uit te stellen naar 12.00 uur. Eet ook na 20.00 uur ‘s avonds niets meer. Blijf wel voldoende drinken!
 Let wel op: het is nooit de bedoeling om jezelf uit te hongeren! Dat zorgt alleen maar voor eetbuien. Dus blijf luisteren naar jouw lijf. Eet als je honger hebt. Geef je lichaam wat het nodig heeft.

Meer weten? Voel je vrij om ons te bellen, te mailen of hieronder je vraag te stellen.

Ook interessant om te lezen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *